Ce trebuie sa stii despre esalonarea datoriilor catre ANAF

Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala au elaborat noi proceduri de a aplica prevederile actuale aparute in Monitorul Oficial. Atat persoanele fizice cat si spatiile comerciale au acum posibilitatea de a-si diviza datoriile pe o perioada de maximum 5 ani.

Obligatiile fiscale principale ca taxele, impozitele, contributiile si alte datorii catre stat, pot fi impartite de-a lungul anilor incat societatile sau persoanele fizice sa le poata plati. Colaborand cu echipa noastra, persoana fizica sau juridica poate avea sansa de a obtine suspendarea executarii silite.

Ce trebuie sa faci ca sa ti se acorde esalonarea datoriilor

Trebuie sa indeplinesti anumite criterii pentru a beneficia de aceasta. Acestea sunt:

  1. Sa te afli in dificultate generala, fara disponibilitati temporare materiale, dar sa ai capacitatea de plata a esalonarii in timp
  2. Sa constitui o anumita garantie
  3. Firma sa nu se afle in procedura de insolventa
  4. Firma sa nu se afle in dizolvare
  5. Sa nu iti fie stabilite potrivit legislatiei insolventa si/sau raspunderea solidara
  6. Sa ai depuse absolut toate declaratiile fiscale in concordanta cu vectorul fiscal

Cererea depusa de catre solicitant este rezolvata in decurs de 60 de zile. Aceasta trebuie sa contina urmatoarele:

  1. Datele de identificare ale persoanei
  2. Perioada exprimata in luni si motivele esalonarii la plata
  3. Suma totala pentru care se solicita esalonarea la plata
  4. Justificarea motivului pentru care contribuabilul este in dificultate si nu dispune de disponibilitati banesti si cauzele ce au adus la acest lucru
  5. Mentiuni ale bunurilor detinute si referitoare la inlesniri la plata acordate pana sa fie depusa cererea, in baza actelor normative in acest scop
  6. Data si semnatura contribuabilului si stampila daca este cazul

Atasat cererii se anexeaza declaratia pe proprie raspundere ca nu se afla in stare de insolventa, dizolvare si/sau raspundere solidara.

Ce acte trebuie sa mai anexezi daca esti persoana fizica:

  1. Registrul jurnal al incasarilor si platilor
  2. Programul de redresare financiara cu argumentarile aferente ca platile vor fi posibile pe perioada esalonarii

Ce acte trebuie sa mai anexezi daca esti persoana juridica:

  1. Copie dupa ultima situatie financiara anuala ce a fost depusa la Registrul Comertului
  2. Copia balantei de verificare
  3. Situatia cu 6 luni inainte de depunerea cererii a platilor si incasarilor
  4. Programul stabilit de redresare financiara semnat de avocatul contribuabilului si argumentarile posibilitatii de plata
  5. Alte informatii relevante si indicatorii orientativi ai acestei situatii.

Reprezentantul juridic trebuie sa fie unul competent, care stie sa gestioneze astfel de situatii. Apeleaza cu incredere la cabinetul nostru pentru un parteneriat bazat pe eficienta, seriozitate si responsabilitate. Noi te ajutam atat cu consultanta juridica, cat si cu solutionarea eficienta a acestui caz.